II śląskie święto słuchawek

Za nami drugi meet słuchawkowy, czas więc przelać swoje wrażanie z tej imprezy na strony Muzostajni.

Meet po raz drugi odbyła się w Leśniczówce Chorzowskiego Parku,  tutaj od razu wypada podziękować ekipie Leśniczówki za przyjęcia Nas w swoje progi oraz bardzo dobrą organizację.

Na wstępie muszę zaznaczyć że prócz sprzętu jaki znalazł się tam w ogromnej ilość oraz atmosferze które dała nam Leśniczówka swoim klimatem, podziękowania należą się ekipie która przybyła dosyć licznie na to spotkanie! To Wy byliście sercem tego spotkania i dzięki Wam spotkanie było bardzo udane.

Dzięki serdeczne forumowiczowi UGZ za pomoc przy realizacji tego meet-a.

Wielkie podziękowania dla sklepu Audeos/ Maćka, ilość sprzętu jaki przywiozłeś była imponująca!!!

Czas przejść do wrażeń sonicznych, będzie krótko i zwięźle!

Przenośnie odtwarzacze plików muzycznych, DAP:

  1. Colorfly C4, pięknie wykonany DAP, troszkę duży więc to bardziej przenośno-hotelowy sprzęt, raczej nie do trekkingu lub joggingu, interfejs wymaga przyzwyczajenia ale z czasem przestaje być problematyczny, dźwięk natomiast to magia, przepiękna barwa która nie męczy, relaksuje, wręcz masuje uszy, jest żywo i dynamicznie, całość pasma bardzo dobrze kontrolowana, nie dziwnie mnie teraz że wiele osób porównuje go do sprzętu stacjonarnego, dźwiękowo to mistrz!  Dawno nie słyszałem tak koherentnego i czarującego dźwięku! Od razu więc odezwała się w mnie audionerwoza 🙂  a ta przypadłość spowodowała że w dniu publikacji tego artykułu stałem się jego właścicielem!

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  2. The Bit Opus#1, grajek oparty na androidzie, bardzo prosty w obsłudze, działający szybko i intuicyjnie, posiada wyjście słuchawkowe zbalansowane, bardzo dobrze wykonany, dźwiękowo w moim odczuciu zaraz za C4, troszkę mniej organiczne granie, nie tak czarujące, wady według mnie to: brak obsługi DSD i wyjścia liniowego

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  3. Ibasso DX80, bardzo dobrze wykonany sprzęt ale w przypadku Ibasso to już nic nowego, UI bardzo przyjazne, przejrzyste, szybkie, dźwiękowo IMO bardzo przyjemnie, czysto, patrząc przez pryzmat ceny do możliwości to zdecydowanie najlepszy wybór, bardzo dobry kompromis ceny, jakości wykonania i jakości dźwięku
  4. Colorfly C10, młodszy brat C4, unowocześniony więc obsługuje większą ilość plików muzycznych oraz połyka karty pamięci do 64gb, UI proste i przejrzyste, wykonanie bardzo dobre, dźwiękowo może i lepszy od DX80 ale na granicy mojej percepcji, oceniłem go jednak niżej niż DX-a z powodu pyknięć pomiędzy utworami oraz błędach podczas odtwarzania plików cue, za tą cenę to troszkę błędy szkolne które nie powinny się pojawiać

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  5. Aune M2 …..hmmmm, ciężki temat, dźwiękowo niby ok, bez wodotrysków, poprawnie, równo, natomiast sterowanie to katastrofa, poruszanie się po menu odbywa się przy pomocy pokrętła z boku obudowy, mam za duże paluchy więc przysparzało mi to trochę problemów
  6. Fiio X7, bardzo dobrze wykonany DAP, solidnie, antek na pokładzie a wiec obsługa bezproblemowa, dźwiękowo natomiast porażka jak dla mnie, jakoś tak bez życia, nudnie, specyficznie, ot takie sobie granie, cena X7 jest wyższa od C4 co jest może potwierdzone wysoką jakością wykonania, bardzo dobrym UI, możliwościami rozbudowy ale już patrząc na SQ nie znajduje w nim potwierdzenia ceny rynkowej.

Słuchawki:

  1. Stax SR-507 Lambda w towarzystwie Cayin iDac-6 i Sennheiser HV70, pewnie można lepiej zasilić te słuchawki ale mnie powaliła ich prezentacja, wprawdzie miałem okazję posłuchania ich tylko chwilę i to w repertuarze akustycznym, gitarowym, to dźwięk który z nich płynie jest cudny, bardzo naturalny, gitara akustyczna brzmiała fenomenalnie, faktycznie elektrostatyczny bakcyl zaraża szybko i skutecznie 🙂

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  2. AKG K701, 702, zdecydowanie ich szkoła grania bardziej mnie przekonuje niż słuchawki        Sennheiser-a
  3. Sennheiser HD600, HD650, HD800s – obydwa pierwsze modele kompletnie nie wywarł na mnie wrażenia, zdecydowanie nie w moim guście, kocyk „sześćsetek”nie za bardzo mi pasi, 800s już bardziej mi podeszły ale przede wszystkim zaimponowały mi lekkością i wygodą

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  4. Audeze LCD-2, Hifiman HE-400i, Ultrasone ED5, kompletnie mi nie podeszły, LCD-2 dużo mniej wciągające niż LCD-3, no po prostu wolę „trójki”, HE-400i mają jakąś dziwną średnicę która od razu powoduje że je ściągam, ED5 jakoś tak nienaturalnie sztucznie zagrały z moim sprzętem

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reszta sprzętu audio:

  • Chord Mojo, mała bestyjka o wielkim dźwięku, szkoda że nie ruszył z telefonu ale być może wynika to z mojej niewiedzy, natomiast z PC, zagrał bardzo dobrze, nie tak jak C4 ale zdecydowanie lepiej niż X7
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • Cayin iDac-6, współwinowajca magicznej gry Stax-a SR507, bardzo bogato wyposażony sprzęt, świetnie wykonany, świetnie grający.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

No i na koniec trochę zdjęć:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Jedna uwaga do wpisu “II śląskie święto słuchawek

Dodaj komentarz