Vorzuge VorzAMP Duo

Krótko i na temat.

Na wstępie chciałem podziękować Maćkowi za wypożyczenie sprzętu a potem sprzedaż. Dodam jeszcze że w erze burz, fochów i innych takich dziwnych zachowań związanych z audio, Maciek zachował ludzką życzliwość, niby proste ale jak wielkie!

Wzmacniacz pochodzi z niemieckiej małej firmy Vorzuge, która w swojej ofercie posiada trzy modele, Pure, Duo i Pure II.

Wzmacniacz wykonaniem stoi na bardzo wysokim poziomie, obudowa jest bardzo estetyczna, wszystko spasowane jest idealnie, wymiarowo wzmacniacz jest tej samej szerokości co X5, nieznacznie grubszy i troszkę krótszy, mieści się dokładnie pomiędzy mocowaniami Fiio HS6, na styk więc.

Dźwiękowo, tutaj przytoczę wspomnianego Maćka

http://zakupek.pl/test/wzmacniacze/recenzja-vorzuge-vorzamp-duo/

….co więcej dodać, faktycznie od pierwszego momentu wzmacniacz powala, maluch  w torze X5->Duo->D7100 wymiata, dół pasma stał się znacznie wyraźny, lepiej kontrolowany, bardziej zróżnicowany i barwny, praktycznie zbliża się kontrolą tego pasma do Hifiman HM-601 który dla mnie wzorcowo kontrolował bas Denonów, nie ma tutaj krzty misiowatości, jest dokładnie precyzyjnie, środek i góra, tak samo, idealnie, wzorcowo, jest w prawdzie troszkę ocieplony ale mnie to jak najbardziej pasuje.

Scena, separacja, tutaj dojdziemy do geniuszy tego wzmacniacza, tak właśnie, jest genialnie, scena jest kreowana w doskonały sposób, bardzo miarodajnie bez wybiegania w nieskończone prerie i stepy ale za to w głąb i w szerz, separacja wyśmienita, dużo powietrza i miejsca między instrumentami, wszystko jest czytelne, ma swój początek i koniec, nic się tu nie leni ani nie przeciąga, nie wyskakuje po za szereg w tej chwili jest to wzmacniacz który można nazwać bez problemu „polepszaczem” ale bez sztuczności czy nachalności. Dźwięk moich Denonów na pewno się uwolnił i zyskał na czystości nie tracą przy tym ani fun-u, ani power-a, jest dalej szybko i z wykopem. Dźwięk przypomina mi parę lamp z lat 60-tych 🙂

2014_10_02_23_36_52_OneShot[1]

Podsumowanie: Vorzuge Duo kosztuje 415,58 euro co stanowi jakieś 1700 pln, dla porównania iFi Nano iCan kosztuje 725 pln, iFi jest dosyć mocno wychwalane i miałem okazję go na chwilę posiadać, gra on w tej cenie bardzo dobrze, tak samo Duo w swoje cenie a różnica w cenie jest adekwatna do różnicy w graniu, dokładnie tyle samo razy lepiej gra Vorzuge względem iFi.

2014_10_02_23_33_09_OneShot[1]

 

http://vorzuge.com/product/vorzampduo/

 

 

 

18 uwag do wpisu “Vorzuge VorzAMP Duo

    1. Kłopot jest z tymi procentami. Ja mam skale do 100 procent. W mojej hierarchii sonicznej Rapture to 95%, klon koło 70% chyba, iCan ifi nano ok 60% a aune t1 55%….
      Inne mamy skale…. Stosując Twoją do mojego w.w układu odniesienia wyszloby, że forzuge to najlepszy amp swiata 🙂

      Polubienie

      1. Manu ale słyszałeś, wszystkie wzmacniacze na świecie? rozumiem że Rapture to 95% ale nie wykluczasz chyba że reszt wzmacniaczy jest tylko o 5% lepsza od Rapka? Jak znajdziesz coś o 10% lepsze od niego to będziesz miał już 105%! Jeszcze inaczej, jeśli wycenię ci iFi na 40 punktów w skali ucha Siary to Vorzuge ma w tym wypadku 88 punktów i tak jest, ja tak to oceniam, wzmacniacz wywarł na mnie takie wrażenie w tej chwili to najlepszy wzmacniacz jaki posiadam, posiadałem

        Polubienie

    1. Janusz wiesz że dogonić króliczka to rzecz nie realna, sztuką jak zawsze i wszędzie jest kompromis, teraz go mam ale też nie wykluczę że w życiu nie usłyszę lepszego wzmacniacza, toru!

      Polubienie

  1. Dla mnie trochę za droga zabawka, ale gratuluje znalezienia synergii 🙂 ja w sumie dokupić już nic nie muszę ale chcę dokupić wzmacniacz by móc bardziej pod swoje ucho dopasować pasmo. 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz